09 mars 2011

A string of verses that goes on and on and on

Alltid när jag hör en låt för första gången är det texten jag lyssnar efter mest, extra noga. Det bästa jag vet är att sitta och lyssna på musik och ritkigt höra vartenda ord de sjunger, de är oftast så genialt och passar in på hur man mår just då. Eller annars. Alltid när jag hör en låt så är det en speciell rad jag fastnar för(ibland flera). Varje gång jag hör den raden sen så är det som ett glädjerus far igenom mig. Tänkte ge några exempel på versrader jag fastnat stenhårt för. Kanske de kommer bli ett glädjerus för er också hädanefter? 
Bonnie Tylers Holding out for a hero.
''Late at night I toss and I turn and I dream of what I need''.
Det låter så jäkla häftig när Bonnie sjunger och hela den där raden är så genial så jag inte ens kan beskriva det! 

 Cindy Laupers Girls just wanna have fun. 
''Some boys take a beautiful girl and hide her away from the rest of the world''.
Cindy är cool, hennes röst är cool, så varför skulle inte hennes låttexter vara coola också? Älskar budskapet i just den där raden från låten.

 Poets of the falls Carnival of rust. 
''Cos without your love my life ain't nothing but this carnival of rust''.
Känner ni? Känner ni hur starka orden är?

Bruno Mars Just the way you are.
''If perfect what you're searching for, then just stay the same''.
Kan bara säga en sak och det är att Bruno Mars kan det där med ord!

Inga kommentarer: