08 mars 2011

6½ timme senare

Kom hem från jobbet för en halv timme sen. Dagen har faktiskt varit bra, och någorlunda lugn. Max följde med jättesnällt från dagis och väl 'hemma' gick han direkt till sina leksaker och började leka. Sen skulle vi bygga tuff-tuff bana tyckte han. Han har sån där awesome Brio tågbana och jag kände mig genast hemma eftersom det fanns en sån på dagis när jag gick där och vi lekte mycket med den haha. Började faktiskt tänka på dagistiden direkt när jag plockade upp rälsen och började bygga. Vi hann i alla fall bygga halva tuff-tuff banan innan Max tyckte att jag skulle gå och laga mat. Sagt och gjort, jag gick till köket och en halv timma senare stod spaghetti och köttfärssås på bordet. Super gott blev det! men Max åt bara några skedar innan han påstod att han var mätt, och gick till sina leksaker igen. Dock åt han mera till kvällsmål så han fick ju i sig lite käk idag/kväll i alla fall.

Kvällen gick i lugnets tecken och när jag tänker på det, så gick den ganska fort också. Max lekte med ungefär alla leksaker på samma gång och jag satt uppkrupen i soffan med ett korsord. Där emellan allt lekande och korsordslösande skulle det kollas på tv också(för oss båda), och jag konstaterade att det inte finns några bra barnprogram mera. Förens Nalle Puh och Scooby doo from the good ol' days visades, det är grejer det haha! Nåja, klockan 20:40 var pyjamasen på och Alfons Åberg läst och sen var det natti natti, även fast Max protesterade lite med pyjamasen, och såg skeptiskt ut när jag sa godnatt. 10 minuter senare när jag kikade in i rummet så sov han, trött liten pojke? :)

Nu är jag ledig tills måndag då jag jobbar 6 timmar igen, sen jobbar jag två dagar till den veckan. Skönt att tjäna egna pengar, frågan är bara vad man ska köpa för dom sen haha ;)

Inga kommentarer: