10 mars 2011

Saker i matväg jag inte kan leva utan just nu

Idag vid middagen började jag fundera på vilken sorts mat/vilka sorts livsmedel jag inte skulle kunna leva utan. Jag tittade ner på min knäckemacka med aamupala färdigskivade ost och tänkte ''Definitivt inte dig!'' haha. Gillade inte den sortens ost när jag var liten eftersom jag tyckte den smakade plast! 

Tankeverksamheten gick på hög varv och jag kom fram till att jag inte kan leva utan;
Reissumies, världens godaste bröd!(förutom nybakat).  
Quinoa, godare än ris och potatis tillsammans, men inte godare än pasta haha.  
Lax, världens absolut godaste fisk, snäppet före morfars rökta flundra(omnomnomnom!).
Pistagenötter, lika goda som chilinötter och otroligt roliga att skala haha.
Päron, nuförtiden en av världens godaste frukter(gillade inte alls päron när jag var liten, tyckte det var det äckligaste som fanns. För att inte tala om päronsaft...). Och förstås;
Ananas, finns inget godare än att sitta och mumsa på färsk ananas. Det är värt all sveda och kli man får runt och i munnen.

Och vet ni vad, nu vart jag sugen på allt det där samtidigt! Och det enda jag har hemma just nu är aamupala osten, pistagenötter och quinoa. Skulle jag få för mig att göra någon kombo av de tre så skulle det verkligen bli intressant haha, men 1: jag är inte hungrig nu, 2: jag åt quinoa till middag eftersom det var i kycklingsoppan(som var kycklingsoppa!), och 3: har bara druckit en Herbalife shake idag så ska dricka en sån till kvälls mål. Får pröva på ost/pistagenöt/quinoa kombon någon annan gång haha.

Inga kommentarer: