10 mars 2011

ljusblåa dagar seglar förbi

Nu börjar det bli så att man är desperat efter sommaren. Det kommer små hintar hela tiden som påminner en om sommaren, och tittar man ut genom fönstret då blir man bara mer depp. Igår när mamma och jag lagade thaigryta så använde vi stekgrytan och när mamma brynte kycklingen så luktade som om man grillade. Yum-oh! När jag öppnade kylskåpsdörren imorrse kom det en våg med prickig korv doft emot mig. Yum-oh! Och för en stund satt jag och dreglade över alla fina sommarkläder i H&M katalogen. Yum-oh! Allt de jag nämnt nu är sommar för mig! Grillat, prickig korv mackor, och fina blommiga klänningar och kortkorta shorts! 

Vill verkligen ha sommar nu. Är så less på snön och att den aldrig vill försvinna. Eller den har ju börjat smälta på vägarna men nu är det massa slask istället så snacka om att skorna är dyngsura när man varit på promenad. Uäck! Vill bara att all snö ska försvinna nu så det kan bli vår och sommar någon gång. Att inte behöva klä på sig hela sin garderob när man ska ut, och att få gå barfota! Längtar efter den dagen jag får slita av mig sockorna och gå barfota dagarna i ända. Lovely.

Inga kommentarer: