09 mars 2011

Schni schna schnappy, I´m so very happy!

Vet ni vad det doftar i hela huset? Jo, nybakat bröd! Lagade två kakor scones, behövs inte så mycket mera eftersom det är ett bakpulverbröd och bara är gott en dag. Fast gör man mera kan man ju alltid frysa in, bröd brukar ju vara gott efter det också. Har smakat en liten snutt av brödet och det var himmelskt! Ska bli gott att äta en bit av det till thaigrytan mamma och jag tänker laga idag! Omnomnom

Vart über glad efter jag bakat och upptäckte att tvn funka igen! Och att det funkat med SPIN, härligt! Min dag vart genast bättre haha. Tror ni tvn styr våra liv för mycket? för att inte tala om datorn. Dock sitter jag inte lika mycket framför datorn och tvn som för några år sen. Nu för det mesta kollar jag på det jag ska på tvn och sen stänger jag av, istället för att ha den på och bli och kolla på program man ändå inte följer eller kommer börja följa. Den där meningen lät väldigt vuxen. Haha. För ungefär två år sen så vad det minst ett program/en tv-serie varje kväll som jag tittade på och följde. Nu i dagens läge har jag 'tv tid' på måndag, tisdag och söndag kväll. Högst. Och då är det top model, the mentalist och bones som gäller. Sen tittar jag på tv en timma varje förmiddag för att se days, och fredag, lördag kanske man tittar lite om det är någon bra film. På tal om days ska jag nog titta på det nu, och mumsa på lite färsk ananas! I'm so very happy!

Inga kommentarer: