18 mars 2011

Kommer ni med till Irland?

Jag har lyssnat på Steve Earles 'The Galway girl' minst 40 gånger ikväll, och jag tröttnar inte! Den är så himla underbar och jag längtar till Irland. Jag.Vill.Verkligen.Fara.Till.IRLAND! Det längsta jag har rest i hela mitt 18åriga liv är till Estland, och det ligger ju precis under oss så det är inte långt. Inte så mycket att skryta om liksom haha! Pappa har också bara varit så långt som till Estland, men övriga familjen har varit så mycket längre! Mamma har varit både till Barcelona och Budapest, Syster har varit till Bulgarien, bror T har varit till både Florida(avundsjuk så in i...) och Kanada, bror J har varit till Thailand och bror D har varit till Spanien. Och resten av släkten, plus vännerna ska vi inte tala om. Avundsjuk ju...
Och även fast största drömmen är att en dag få besöka det maffiga och underbara USA, så är jag mest pepp på att besöka Irland just nu. Kollade upp vad det skulle kosta att flyga till Irland med Ryanair, jag höll på att svimma när jag fick se priset. Svimma på ett bra sätt alltså, det kostade nämligen 841 kr för 5 personer att flyga dit. Oh my holy cheesecake! Sjukt billigt ju. Sen ska man ju ha hotell och pengar för att kunna vistas där med, men det är som jag sa till mamma just, man behöver ju inte ha 5 stjärnigt hotell med värsta sviten och sånt heller. Ett vandrarhem skulle duga bra, bara jag får fara dit! haha

Inga kommentarer: