03 mars 2011

långpromenader, ryggont och kokboken som aldrig blir klar

En lång rask promenad med massa musik och en snabb kall dusch på det, så känner man sig som en helt ny människa! Nästan i alla fall. Man känner sig duktig och ren och fräsch i alla fall, men en del saker kan inte förändras över en lång promenad och en kall dusch. Typ som ryggont. Hade ont i ryggen när jag vaknade, så där som om någon sticker en kniv i ryggen på en så fort man rör på sig. Yeah...det liksom ilar and me don't like :( Tror jag har sovit tokigt inatt, att det är det som är orsaken. Brukar få såhär då.

Nog om det! Sitter med mitt mellanmål framför mig, ett grönt fint äpple och en skål med pistaschnötter, och är mer än redo för att koppla av i sisådär en halv timma innan jag drar mig upp ur soffan igen. Då ska jag fixa med kokboken så att den blir klar snart! Ska bli kul att se slutresultatet sen! Det är ingen fancy-fancy kokbok jag håller på med, nej. Det är ett helt vanligt stort rutigt häfte utan pärm, har lagat egen fin pärm, och som jag limmar in massa recept som mamma klippt ut ur tidningar. Det finns massa handskrivna recept också som mamma och mormor och fastrar och mammas väninnor har skrivit. Det är kul när det bli lite blandat :) Bilder på kokboken kommer nog sen när den är fullkomligt klar!

Inga kommentarer: