13 mars 2011

Dagens djupa funderingar

Helt omedvetet blev det en hel funderar dag av den här Söndagen. Här är bara några av dagens funderingar som dykt upp i mitt huvud/som dyker upp i mitt huvud 'as we speak'. Redo? haha

Hur kan musik från 80-talet vara bättre än dagens musik, även fast dagens musik är grym och ungefär lika bra som 80-tals musik, och ibland till och med bättre?  -förstår ni?
Varför smakar det jordgubb i min mun när jag druckit Herbalife cappuccino shake? 
Varför är det såå tråkigt att gå och lägga sig, men sen så skönt att sova att man aldrig vill stiga upp?
Hur kan jag fortfarande ha mina snobben pyjamasbyxor i siden som jag fick i julklapp som 11åring?  
Varför envisas snön med att vara kvar? -vi vill ha sommar, eller åtminstone vår! 
Varför får man lite dåligt samvete om man går i pyjamas lite för länge på vardagarna, men inte på helgerna? 
Varför växer inte pengar på träd?  
Varför firar man inte trevliga och lite smått underbara thanksgiving här?

Inga kommentarer: