09 mars 2011

Euforin bara sprudlar!

Sen länge länge tillbaka slutade jag äta bröd på kvällarna, det var bara det som gällde till kvällsmål förut. Ibland äter jag bröd en gång i veckan, ibland äter jag inte på en hel månad. Det är lite si och så med det. Egentligen tänker jag inte att ''nu ska jag inte äta bröd på en månad'', utan det bara blir. Dock kan jag ibland bestämma att jag inte ska äta bröd på en hel månad på grund av speciella orsaker, men det är ju en annan sak. Hur som helst så blir jag sjukt sugen på bröd allt som oftast! Älskar nybakt bröd, även fast en del köpta också är goda. Typ reissumies(omnomnom!). Men ändå är nog rykande hett nybakt bröd direkt från ugnen mycket godare!
Vart sjukt sugen på att baka bröd alldeles genast men det är lite sent för det nu. Tänker dock stiga upp super tidigt imorgon och göra det! Tror det blir scones, eftersom vi inte har jäst hemma och så är ju scones så grymt enkelt att baka också. Och gott är det ju. Det bara vattnas i munnen när jag tänker på varma nybakta scones med massa ost på, och så en mugg te till det. Oh my cheesecake, kill me now!

Inga kommentarer: