21 mars 2011

Så gott som nästan frisk

Hade verkligen otur den här helgen, blev inget jobb för min del. Kort efter att jag skrev det där inlägget i fredags så...hur ska vi säga det här på ett trevligt sätt? Vattnet...det bestämde sig för att inte stanna i magen. Lät det trevligare än övriga alternativ? Mådde piss dagen efter så det var bara att ringa och säga att jag tyvärr inte kunde komma på jobb, hatar att göra sånt. Det är liksom som att man...skäms? för att man är sjuk, typ ''förlåt men jag kan inte jobba, förlåt för att jag är sjuk! förlåt förlåt förlåt!'' haha på ett ungefär i alla fall.

Det ''jobbigaste'' jag gjort den här helgen är väl att...laga mat, för det har jag kunnat gjort, ätit alltså. Har bara mått illa reste av helgen sen fredags natt, har ätit men inget har återvänt om man säger som så. Igår var jag lite piggare men ändå inte riktigt 100, orkade sitta i soffan och kolla på tv i alla fall. Idag är jag ännu mera piggare, men inte fullt så pigg som man skulle vilja vara, men det tar sig sa pyromanen. Var faktiskt ut på en promenad för en stund sen, kanske inte det smartaste jag gjort efter helgens. Det gick inte fort och på så sätt tog det länge att gå rundan, men efter lite jämmer så var jag hemma igen haha. Mår fortfarande lite smått illa, och det hjälper definitivt inte att ha en katt bredvid sig som ligger och släpper iväg fisar och gäspningar som luktar exakt likadant. Usch! Och bara närmare och närmare kommer han också. Tror jag ska flytta på honom och gå och ta något att äta till mellanmål, om jag får ner något vill säga. Håller tummarna. 

Inga kommentarer: