14 mars 2011

google translate

Har länge velat ha den här applikationen där man kan översätta bloggen till i princip vilket språk som helst. Och nu är det fixas! Testade just att översätta till engelska och det blir lite roligt sen, VARNING! till dom som översätter den till engelska, en del ord blir tokiga och ibland inte ens översatta, och det är mest för att jag på en del ord hittar på mina egna böjelser eller så är det ord som kommer härifrån jag bor. Kan inte skriva det ordet heller för det kommer inte heller blir översatt haha! I alla fall så är det på grund av dialekten vi har här som en del ord blir lite knasiga. Annars så pratar vi svenska här haha.

Ursäktar igen för den osammanhängande texten ni kommer läsa  när ni översätter. Märkte också att en del ord blev översatta till något helt annat så tänk på det också haha. Vi alla vet ju att google translate inte är bäst på att översätta alla gånger heller. Plus så är ordföljden i svenska och engelska inte riktigt lika alla gånger så det är därför det blir lite tokigt också. Men förhoppningsvis förstår ni det mesta jag skriver! haha

-Måste bara tillägga att det säkert är lite lustigt för de som läser de här på svenska, familjen och vänner till exempel, eftersom jag sitter och beskriver om vår dialekt och att vi pratar svenska här. Men det kanske blir lite roligt det med, eller vad säger ni? 

Inga kommentarer: