03 mars 2011

Look at this photograph, everytime I do it makes me laugh

De smartaste människorna i hela denna vida värld måste nog vara Joseph Nicéphore Niépce, Louis Jacques Mande Daguerre och William Henry Fox Talbot, de som vartefter utvecklat och kommit på den smarta och helt underbara uppfinningen; kameran. Vad skulle man göra utan kameran egentligen? Vilket otroligt tråkigt liv det skulle vara utan en kamera till hands. Fast om den aldrig skulle uppfunnits skulle man ju å andra sidan inte sakna den...
Att ha en kamera när man vill fånga det perfekta ögonblicket, det är guld värt. Även fast man har perioder som amatör fotograf då man kanske inte fotografera på veckor, så är det ändå skönt att veta att den finns där när man behöver den. Jag har en Nikon Coolpix L110, en halvsystem/digitalsystemkamera som inte är världsbäst men heller inte världssämst. Jag gillar den, speciellt nu när jag fått en som fungerar som den ska :) Inom en snar framtid, förhoppningsvis, och när jag har mera pengar så ska jag sälja min Nikon och köpa mig en bättre. En riktigt systemkamera skulle inte sitta helt fel. Då blir det nog en Nikon också, eller kanske en Canon? Tur att jag har ett jobb så pengarna rullar in ganska fort haha!

Inga kommentarer: