23 augusti 2011

Varför går det inte att stänga av?

Har varit vaken sen 06:39 imorrse. Varför? För då tyckte kroppen tydligen att jag skulle vara sååå kissnödig. Och när jag en gång har varit upp ur sängen och gått, om ens dom få metrarna till toaletten, så har jag sjukt svårt att somna om sen.
Det hjälper ju inte heller att toalettlampan med allt våld ska försöka blända ihjäl en så man säkert blir klarvaken och med all säkerhet okapabel till att somna om sen. Är man mörkrädd kan man inte kissa i mörkret. Bara på stugan. Om typ lampan är trasig.

Så då undrar jag. Om gud nu tyckte att människan skulle från bebisstadiet till typ...dagisstadiet utveckla en funktion som gör att man kan hålla sig när man är kissnödig. Åtminstone tills man kommer till toaletten. Varför kunna han/hon/den/det inte försätt människan med en sån funktion som gör att man under natten inte blir kissnödig. Att man inte vaknar mitt i natten eller äckligt tidigt på morgon för att man måste uppsöka pinkavinka kontoret. Varför? Varför?

För det är verkligen inte coolt att vakna flera timmar före man ska stiga upp, bara för en sån sak som att vara kissnödig. Speciellt inte om man absolut inte under några omständigheter kan somna om sen.

Inga kommentarer: