01 augusti 2011

Pärlbröllop

 Ja som sagt, idag har mamma och pappa varit gifta i 30 år(och som syster sa: ''och jag har varit döpt i 30 år!'') Och för en stund sen kom vi hem från middagen på världens bästa restaurang! Det vill säga, Soltuna :) Dom hade några nya rätter på menyn(bland annat hjortracks som jag fick smaka av Maria. Det var gott!), men jag tog en som typ alltid har funnits på menyn men som jag aldrig provat på. Laxplanka med kantarellsås. Det var riktigt gott, som vanligt, och man blev tillräckligt mätt, som vanligt.

Det var första gången jag var till Soltuna och åt nu i sommar, och förta gången sen de bytte ägare. Och jag måste säga att de verkligen håller samma koncept och standard som Macke hade :) Lika gott som vanligt! Och lika mysigt och trevligt att äta där som det alltid varit. Det gillas :)

Inga kommentarer: