02 augusti 2011

En dag kvar

 I en hel månad har jag haft semester från mitt ena jobb. Jobbet som barnflicka. Föräldrarna har haft semester så då får jag det automatiskt också ;) Men på onsdag börjar ''allvaret'' igen. Då ska jag vara där tidigt på morgonen, och så får jag gå hem 16:00. Är lite oklart i mitt huvud när jag börjar så måste ringa och höra det idag. Tror jag nog haha.

Men mitt andra jobb blir det ingen semester ifrån alls. Det är det jobbet där jag städar på kommunkansliet. Där ska det vara 10-14 dagar mellan städningen så det är inte så ofta jag är där. Men lika f*n är det ''jobbigt'' de dagar jag ska dit haha. Det tar lite drygt 2 timmar att städa allt, så det är ju inte så mycket och länge, men ändå är det det där att komma iväg som är värst. Men det är ju pengar, även fast lönen är ganska...låg. 11€ i timmen, två timmar, 3-4 gånger i månaden. Ja ni förstår att inkomsten av det jobbet inte blir så hög. Får till och med mera pengar när jag jobbar som barnflicka. Men där kan det bli 13 timmars dagar ibland, och då är timlönen 7€. Ka-ching

Inga kommentarer: