05 augusti 2011

\(._.\) TO THE WINDOW (/._.)/ TO THE WALL

 Bilden säger allt. Det är precis vad min dag har gått ut på. Att inte göra ett skit. Ikväll var mamma och jag i alla fall och gick på Höckbölsholmarna(ett naturreservat.) Hade till och med lite bröd med till de där fåren som brukar vara där. De där fåren som då inte tydligen är där i år. Så fick väldigt vackert ta med mig brödet hem igen.

Annars så har jag fixat det sista till kräftskivan jag ska på imorgon. Har alltså fixat en sås/gegga/dipp/ost/UFO som man till exempel kan ha på bröd. Traditionsenligt så brukar det vara aioli att ha på brödet till kräftorna, men eftersom jag är allergisk mot vitlök så har jag lagat en egen sås/gegga/dipp/ost/UFO som jag kan äta :) Den innehåller så lite som Créme fraiche, philadelphiaost, pepparrot, dill och gräslök. Sjukt gott. Och kommer säkert bli god till kräftorna. KRÄFTORNA! Kräftorna som brorsorna(nåja, två av dom i alla fall), Anna och jag ska dela på. Kräftorna som är armeniska, i små gulliga hinkar. Kräftorna som är alldeles lagom stora. Kommer bli en bra kräftskiva det här :)

Inga kommentarer: