15 augusti 2011

Mormor och Morfar

Idag var mamma och jag och hälsade på hos mormor och morfar. Mormor var och opererade ryggen förra tisdagen så det var kul att träffa henne nu och se att hon är nästan på grej igen :) Hon var fortfarande ont, men det är ju som sagt knappt en vecka sen hon opererades. Allt har sin tid.

Hade i alla fall mysigt och trevligt, som man alltid har hos mormor och morfar! Pratade, skrattade, åt, lagade nät, drack kaffe, kollade på det mormor börjat virka, och pratade och skrattade lite till. Vi fick också massa grejer med oss hem. Det är som mamma sa, vi hade mera grejer med oss hem än vad vi hade dit haha. En hel påse potatis, två gurkor, sikfiléer, vindruvor och en gasbytta. För att typ nämna lite.


Igår bakade jag också en blåbärskaka som jag hade med idag. Den uppskattades verkligen :) och jag lämnade en hel ask kvar till dom där.

Om någon känner sig manad och laga den här blåbärskakan, så kan jag meddela att det bara är vanlig sockerkakssmet som man häller på en bakplåtspappersklädd plåt, häller blåbär på och hyvlar margarin som ska läggas på blåbären. Piece of cake, höhö ;)

Inga kommentarer: