28 augusti 2011

25.What would you do if you were the last person on this earth?

Av någon inte så konstigt anledning börjar jag tänka på Will Smith filmen I am legend där han blir ensam överlevare i New York efter att KV-viruset utbrutit där och hela staden blivit evakuerad. Sjukt bra film faktiskt! Om ni inte sett den så se den! Det är den värd. Men det var ju inte det vi skulle tala om nu.

Vad skulle en 18årig blyg, musikgalen, tv-serie nördande barnflicka göra om hon var ensam kvar på jorden? Med tanke på att jag då är begränsad till Åland och ganska bestämt Geta, eftersom ingen kan köra över mig med färjan eller flyga över mig med plan till ett häftigare ställe(och jag kan inte ta mig så långt eftersom jag inte har körkort), så är ju springa naken längs Sunset Strip ganska uteslutet.

Känns det helt fel att lägga sig under täcket och trycka och snyfta fram några ord ut Silver Wings tills jag också försvinner? Det gör det ja...Nåväl, jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra. Ställa mig på Geta skolas tak och vråla ut Tyler Ward låtar och Toby Keith dängor? Traska in på Getaboden och trycka i mig så mycket tonfisk som möjligt och dricka Somersby tills det rinner ut ur både näsa och öron?
 Eller ska jag kanske ta första bästa bil och visa hur grym jag är på att tjuvkoppla dom? Har nämligen intalat mig själv att jag är grym på det. Fast förresten, vem skulle jag visa det för? De rosa elefanterna och de gröna gubbarna?

Ni kommer aldrig få ett vettigt svar ur mig eftersom jag helt ärligt inte har aning vad jag skulle hitta på i lilla Geta om hela världens befolkning försvann utom jag. Det är en svår fråga. Och jag har förbanna inga svar. Inte den här tiden på dygnet i alla fall.

För övrigt så var det här sista frågan för den här utmaningen. Så adios! Until we write again.

Inga kommentarer: