24 augusti 2011

21.Are you the type of person with lots of friends or just a few close ones?

Jag har alltid, har fortfarande, och kommer antagligen alltid ha ''några nära vänner'' istället för ''många många vänner.'' Men ärligt talat så har jag mycket hellre det såhär som jag har det nu. Det är som om det skulle vara tryggare på något sätt. Vet inte hur det kan vara det, men nu är det så.

Nu dock har jag inte träffat någon av kompisarna på länge. Sist var nog 26 Juli när Aina och jag var och kollade på tAKiDA på rockoff. Och då var Frida också med och hängde en stund. 
 Sen så var jag till kantarellen för någon vecka sen och där jobbar Ida så blev att snacka med henne en stund då.
Men annars har jag inte varit och hängt med kompisarna. Inte sådär som man gjorde förut. Och det är ju lite synd. Men alla har så mycket på gång. Jobb, skola, familj, pojkvänner, bilskola, moppekort. Listan blir antagligen sjukt lång om jag fortsätter. Men det där är i alla fall de saker som ''kommer i vägen mest.''

Och av dom alla sakerna så är jag mest upptagen med jobb och familjen. Eftersom jag jobbar så oregelbundna tider så är det inte så lätt att planera in en kompisdejt heller. När det till och med kan bli jobb på helgerna så blir det ännu mindre tid att planera in något. Och dom som går i skola, eller jobbar alla dagar, så vill nog mest ta det lugnt på helgerna. Slappa, plugga etc etc.

Så så fort man får en lucka, om ens för en timme, i kalendern så borde man vara snabb och planera in en träff eller fika. Om ens bara för att få höra vad som pågår i alla kompisars liv just nu. Om dom inte har blogg vill säga, för då kan man få reda på ett och annat haha ;)

Inga kommentarer: