21 augusti 2011

Djävulens Märke

Det är något märkligt med den nya vikariens ögon, ena stunden är de blå, för att i nästa vara gröna...

Inte nog med att den nya vikarien överlever värstingklassen 9c, hon lyckas med något som ingen annan lärare förmått-att få eleverna att våga och satsa hela sin själ i sin framtid.
 Men vad är det för röst Ella hör i sitt huvud? Är det hennes nya lärare som gör något med henne? Och vad vill hon i så fall?

På Katarina Östra börjar en kamp mellan ont och gott utspelas. En kamp som Ella måste vinna. Inte bara för sin skull, utan framförallt för sina vänners och klasskompisars skull. 

Helt ärligt en av de bästa böckerna jag läst. Det är spänning, humor, och man känner igen sig i så många av karaktärerna i boken! Speciellt huvudpersonen, Ella.
Magnus Nordin är verkligen en sjukt bra författare! Och jag antar att jag bara har min gamla klasslärare att tacka, Roger. För när vi hade läsvecka i nian skulle vi läsa Magnus Nordins bok Förföljaren. Och det var då jag fick upp ögonen för den här grymma helt otroliga författaren :) 

Inga kommentarer: