29 augusti 2011

Things that makes me go all ''naaw'' and schnappiness!

Alla har vi såna där saker som får oss att må helt och hållet underbart. Saker som får det att pirra i kroppen, spritta i benen, värka i hjärtat av lycka. Och som får det där 100 watt leendet att lysa mer än vanligt.

Nu bara för att jag faktiskt fick ihop två hela seriösa meningar så betyder inte det att jag kommer vara seriös hela tiden. Nej. Jag tänkte faktiskt skriva ner saker som får mig att bli helt ''naaw'' and schnappiness! Saker som:

Regn mot plåttak. Hur underbart är inte det ljudet? Speciellt att somna till. Då blir jag lugn och kan dra en djup suck och känna att hjärnan och tankarna blir rensade från allt onödigt och idiotiskt som försöker växa fast där.

Prasslet av höstlöv under skorna när man är ute och traskar. Nuff said.

Kaffe. Underbara varma berusande kaffe med mjölk. Har inte druckit så mycket kaffe någonsin, som jag gjort dom här två senaste veckorna.

En sprakande brasa antingen inne i spisen, eller ute i skogen på vintern när man huggit ved hela dagen. Kan sitta hur länge som helst och titta in i elden och bara glömma allt som finns runtomkring.

Musik. Nuff said.

Böcker. Skulle aldrig i hela friden kunna ha en I-pad att läsa böcker på, så som en del har. Herregud! Hur klarar dom sig utan doften av boksidor, känslan av bokpärmen, och framförallt känslan av att gå hem från biblioteket med en kasse full med böcker som kommer ta drygt en vecka att läsa.

HTC mobiler. Nuff said again.

Fotografering. Känslan av att hitta något att fotografera som man kan fotografera hur länge som helst. Ur olika vinklar och tanken i bakhuvudet att det inte gör något om några bilder nästan är exakt lika. För då kan man redigera dom sen. Och lyckan blir ännu mera total. Schnappiness!

Toby Keiths röst. Ni skulle bara veta vilket leende som sprids i hela ansiktet på mig så fort media player ändrar från Keith Urban-Without you, till Toby Keith-Broken bridges. Lyckan är total. Lyckoruset...Texten är så jävla sorglig att man bara känner sig för att krypa ihop i en liten boll och gråta lite. Kärlek på Oklahoma-country röster och deras uttal.

Rosa mjukisbyxor. Bara för att dom är underbarast.

Inga kommentarer: