13 augusti 2011

Höjden av onödighet

Idag när jag stod och sköljde av tallrikar efter middagen, började jag osökt att tänka på höjden av onödighet.(Ja det heter så, i min hjärna i alla fall.) Egentligen kanske det inte var så osökt jag kom att tänka på det. Vanligtvis sköljer man ju av det värsta innan man stoppar in disken i diskmaskin, right? Inte min pappa inte. Han står med diskborsten och verkligen diskar bort allt fören han sätter det i diskmaskinen. Det känns lite kaka på kaka haha.

Men den dagen han börjar diska med diskmedel för att sen stoppa disken i diskmaskinen, tror jag att jag gömmer diskborsten och diskmedlet på ett fenomenalt ställe han aldrig kommer komma på.

Och här är några saker till som är lite kaka på kaka:
  • Att äta yoghurt med bitar av yoghurtdoppade protein måltidsbars i, till frukost
  • Att ha ketchup på spaghetti och köttfärssås om man redan har hällt i en hel flaska vid tillagningen av såsen(om man nu lagar sin köttfärssås så vill säga.)
  • Att sitta och klicka på uppdatera knappen på facebook för att se om något nytt hänt när ''nya facebook'' erbjuder den fina effekten att den uppdaterar själv.(Jag brukar nämligen sporta med det här själv.)
  • Att stå och platta ett hår som redan är platt. Okej om det hat blivit lite vågigt under dagen och det, måste fixas, eller om topparna lever sitt egna lilla liv. Men om håret redan är så spikrakt som det bara går att bli, varför insisterar en del på att platta det ännu mer?! Det känns liksom lite: Vill ni att det ska gå av eller?!
 Och det här inlägget tog huur länge som helst att skriva eftersom jag fastnade på Egoinas blogg. Så jävla rolig blogg! Frustar av skratt när jag läser vad hon skrivit. Egoinas blogg hittar ni HÄR

Inga kommentarer: