13 augusti 2011

Min hals är vidrig

Efter maten idag kändes det som om något skulle ha fastnat långt långt bakom under tungan, typ en ärta(tydligen tycker jag om ärtor på sistone, för jag åt det idag också.)Vet ni den känslan? Sjukt obehagligt. I alla fall fick jag ett enormt behov av att ta en ficklampa, ställa mig framför en spegel, gapa och titta hur halsen såg ut. Det skulle jag inte ha gjort.
För den såg vidrig ut.
 Långt bak på tungan har jag massor av streptokocker/halsfluss/körtelfeber pripplor. Och på vänster halsmandel har jag en helt avskyvärd vit och varfylld prippla. Så äckligt så jag ryser bara av att tänka på hur tungan ser ut.

Jag är inte alls känslig när det kommer till blod, äckliga sår etc etc. Men till avskyvärda blåsor, varbölder och annat liknande veknar jag bara av att tänka på det. Ni kan ju söka på Small pox(smittkoppor)
på google och se hur mysigt ni tycker det ser ut.
Men även fast jag ryser, och nästan blir rädd, av att se pripplorna på min tunga, och den i halsen, så kan jag ändå inte motstå att stå tryckt mot spegeln, med tungan ner till hakan, och lysa med världens starkaste ficklampa ner i halsen. Det är äckligt, jag spyr nästan, men det är nästan beroendeframkallade att stå där och glo på något som får hela kroppen att rysa. Och det är en ganska så läskig tanke egentligen.

Inga kommentarer: