03 augusti 2011

Dag 01 avklarad

Ja nu har min lilla mini-semester slutar på riktigt riktigt. Första dagen avklarad, och imorgon till sen är jag ledig resten av veckan. Jobbigt jobb jag har va? haha. Men så är det när man är barnflicka och föräldrarna har växlande arbetstider :)

Det har i alla fall gått bra idag och vi har pusslat massa pussel(samma pussel om och om igen), kraschat bilar och byggt tågbana. Tågbanan är överlägset roligast eftersom det är exakt likadan som fanns på dagiset när jag gick där haha. Den tågbanan har man byggt med mycket under åren man gick där. Anyways. Fick Max att somna ovanlig snabbt ikväll. Plus poäng till mig!
__________________________________________________________________
Och på tal om poäng. Massa vuxenpoäng till mig idag! Tidigare idag hängde jag ut en maskin tvätt som mamma satte igång före hon for ner till stugan igen. Och nu för en stund sen var jag och tog in allt samt vek ihop allt och lade i högar. Vi alla har liksom varsin hög på bänken så det bara är att ta sina kläder till rummet. Min hög(läs: mina högar)är överlägset störst eftersom jag är så dålig på att ta mina kläder i rummet haha. Står och rotar runt i högarna där på bänken istället. Mycket lättare så ju ;) Nästan i alla fall.

Inga kommentarer: