23 oktober 2011

Ungefär som en söndag ska vara

Jobbat några timmar, slötittat på tv, läst, varit på långpromenad, lyssnat på musik, bara drivit runt. Druckit kaffe, löst korsord, ätit världens godaste abborrfiléer till middag(tack faster Gunilla och ''farbror Stefan''!), badat bastu, lyssnat på ännu mera musik. Och så rapar jag fortfarande purjolök sen middagen. Mums. Fast ne.

Alltså har jag haft en ganska så lugn söndag. Ungefär så som söndagar ska vara. Den skulle ju kunna fortsätta lite i samma fotspår också, med något bra på tv och så. Men nä, då visar dom bara skit på tv ikväll. Filmen The Reader på tv4 och Pan Am på tv3. Bara skit som sagt. The Reader såg jag för flera flera år sen och den var verkligen dålig. Mitt intryck av filmen var att dom i princip läser. Hela tiden. Och jag som tycker om att läsa kanske skulle tycka att det här var den bästa filmen i världen, men det gör jag verkligen inte. Kolla ju nästan självmant på Star Wars istället för The Reader. Och då är en film verkligen dålig, om man kollar på Star Wars istället.

Och det ska tilläggas att jag bara kollade på halva The Reader den där gången när jag faktiskt såg den. Så dålig var den.

Men om man ser det från den ljusa sidan, så kanske jag får boken klar ikväll! Sophies Val har verkligen varit lång och jobbig och utdragen och svår att läsa. Ska bli skönt att få den klar. Sen väntar ju bara ungefär 30-40 böcker till som vill bli lästa. Hurr-ay!

Inga kommentarer: