04 oktober 2011

En såndär hemmafru kanske man ska bli

Igår tog jag in potatis, putsade dom och satte dom i en kastrull med vatten och färdigt på spisen före jag gick till butiken och handlade. Och någon timme senare satt man och mumsade på potatis, kotletter, sås och massa grönsaker!

Har just stått och rensat svamp i över en halv timme. Ett helt berg av svamp som ska vara till middagen idag. Ugnsomelett och svampstuvning! *Klapp på axeln* Känner mig riktigt duktig.

Och när jag stod där och rensade den där svampen konstaterade jag att jag nog kommer bli en sån där hemmamorsa som står och lagar mat hela dagarna. Förbereder hela dagen, och som letar upp recept på mat som ska stå och koka i flera timmar. Kryddar och experimenterar och rör och smakar och mm-ar när det är gott och uäk-ar när det inte är det.

Och det där med hemmamorsa passar ganska bra in i mina framtidsplaner. Jag har ju en liten dröm om att bli författare, så kanske man kan slänga in hemmamorsa också då för det har man säkert tid med också. Man måste ju ta paus i skrivandet någon gång. Eller?

Inga kommentarer: