18 oktober 2011

Sophies val

För cirkus ungefär nästan 3 år sen köpte jag boken 'Sophies val' för 50 cent på en loppis. Men det är först nu som jag tagit mig an den. Den är tjock, det är mycket text, det är svårt språk, det är snuskigt språk(vi kan säga att dom inte direkt säger ordet 'sex'.) Mitt i allt kommer det meningar på tyska, polska och franska också. Jag kan några få, väldigt få, ord på franska(okej då, jag har nästan glömt alla ord jag lärt mig på franska)men inte så pass mycket så jag förstår de meningar som ploppar upp i boken mitt i allt.

Men annars så är 'Sophies val' ganska så bra. Har nu 4 kapitel kvar, men ännu har inte Sophie gjort något val som kan göra rättvisa till bokens namn. Eller det kanske bara jag som varit ouppmärksam när jag läst? Nej, klart det inte är. Så kan det inte vara varför skulle det vara ingen chans att det skulle vara så så är det inte!

Typ.

Tror jag ska sätta mig ner och försöka få boken klart nu. Och se om jag förstår den lite bättre idag. Och språket. Huj huj!

Inga kommentarer: