27 oktober 2011

Unforgettable

Jag är alltid skeptiskt till nya serier, eftersom jag håller fast så hårt vid ''mina gamla serier.'' Serier som jag följ så långt tillbaka jag kan minnas. Serier som ligger nära hjärtat och som jag blir uppspelt över varje gång de meddelar på tvn att det är säsongspremiär för den och den 'nästa vecka.' Om det inte är såna serier som inte görs mera. Som helt enkelt är, slut.

Det är löjlig egentligen hur mycket jag älskar och kan nörda tv-serier. Favorit genren är dramaserier/kriminalserier/polisserier. Sånt som har med blodiga brottsplatser och mördare och poliser att göra! NCIS, JAG, Bones, The Mentalist, Crossing Jordan, Medium, Standoff, Wire in the blood. You name it!

Är också svag för sjukhusserier. Cityakuten och House M.D. för det mesta. Har försökt mig på Grey's Anatomy men har inte riktigt fastnat ännu. Har också tänkt kolla in General Hospital eftersom bästaste Jason Cook och Kirsten Storms är med i det :) (f.d Days skådespelare.)
För tre veckor(??!)sen började en ny polisserie på tv3. Unforgettable...OCH DEN ÄR SJUKT BRA! Den handlar om polisen Carrie Wells som har Hyperthymesia. Fotografiskt minne. Hon kan alltså inte glömma något hon varit med om. De i serien kan fråga henne vad som helst, och förbanna! hon kommer ihåg.
 Det är grymt intressant och jag ser fram emot att se hur tv-serien utvecklas. Och framförallt hur länge dom tänker fortsätta skriva manus och spela in!

Om en halv timme börjar veckans avsnitt av Unforgettable. Jag kan knapp bärga mig!

Länge leve tv-serier!

Inga kommentarer: