08 oktober 2011

Äntligen ordentlig höst!

Jag älskar hösten! Jag älskar höstrusket och regnet och färgerna och chanserna att krypa upp i soffan hela dagarna med favorit tv-serierna, eller en bra film, med massa värmeljus och inte ens behöva ha dåligt samvete för att man sitter inte. Det är härligt!

Det mest negativa är dock att det blir så nedrans kallt! Och blött...men jag älskar ändå regnet! Säg inget annat heller liksom. Men all blåst och all kyla kan man klara sig ganska bra utan.
 Igår när jag gick och lade mig så rullade jag in mig i både filt och täcke och ändå frös jag lite. Och ikväll har jag frusit som en gris! Fundera ett tag på att sova i badrummet för där har vi golvvärme och kontrasten mellan luften där inne, och i resten av huset är verkligen mega stor!

Tror dock min säng är mjukare och skönare än golvet i badrummet, så efter att ha krupit i mina rosa härliga mjukisbyxor, sockor OCH duntossor, så tror jag att jag klarar mig utan att frysa inatt. Eller vad tror ni? Ja, jag begraver mig såklart under filt och täcke och allt också.
 Får ju nästan svettfläckar under armarna bara av att tänka på det! haha.

Inga kommentarer: