12 oktober 2011

Day ten: One confession

Min stora bekännelse är att jag älskar country musik! Fast det är en sån där kärlek som bara uppstår en gång i året. Alltid runt hösten så hamnar jag i countryträsket. Ibland varar det länge, ibland, inte så länge, med huvudsaken är att jag hamnar där. För det är grym musik. Enligt mig.

Har så länge jag kan minnas varit svag för hela ''cowboy stilen'', men idag gör den mig ännu mera knäsvag än den någonsin gjort. Alla cowboys kan nog få mig knäsvaga(i alla fall om man set ut som, och heter, Toby Keith.)

Toby Keith ja. Han har jag snackat ganska mycket om på senaste, och lagt upp bilder på honom. Jag upptäckte honom av en ren slump för drygt två månader sen. Jag var sugen på att se en countryfilm så satt och letade efter en sån, när jag snubblade över filmen ''Broken Bridges''(grym film.) Och vem var då inte med i den om inte självaste Toby Keith. Blev helt såld, så efter jag sett filmen måsta jag se vilka andra filmer han varit med i. Olyckligtvis hade han bara varit med i en till, Beer for my horses. Den blev nedladdad direkt och jag tittade på den samma dag. Grym film igen, och grymt rolig!

Sen dess har jag lyssnat på Toby Keiths underbara stämma alla dagar. Och i November sticker mamma och jag iväg till Helsingfors för att vara en liten del av hans turné ''Locked & Loaded.'' Kommer vara helt underbart och jag kan knappt vänta på att få se Toby Keith på riktigt. Kommer bli helt a-mazing!

Inga kommentarer: