26 oktober 2011

Flexibility is overrated,creativity is ingenious

Ja idag har det inte gått många knop. Har inte ens gjort det jag hade planerat att jag skulle göra. Men jag är inte förvånad, hamnar alltid på att göra massa andra grejer. -Till exempel läsa, dricka te och titta på Crossing Jordan. Långt ifrån de saker jag borde ha gjort idag. Som tur är har jag hela kvällen på mig också. Men den kommer väl antagligen fara och flyga som...som...som en fjäder i en orkan. Ungefär.

Sitter för övrigt och väntar på att mamma ska ringa mig. Och nu precis gör hon det också haha! Bra timing. Det var bara det samtalet jag behövde få ur vägen så jag kunna byta om och gå ut till garaget och den där kära motionscykeln. Har varit hyfsat duktig med motionen på sistone, både promenader och turer på motionscykeln. Men sen känner man sig inte alls lika bra när man står där på vågen och ser att man bara loosat några gram. Och med måttbandet runt midjan och man ser att det antingen inte har ändrat alls, eller att 1cm har försvunnit ungefär.

Imorgon är det vägning och mätning som gäller igen. Och som vanligt ser man inte så värst mycket fram emot det. Men om man nu ska se det från den ljusa sidan, det är bättre att loosa i sakta tempo än att gå till överdrift och loosa alldeles för mycket/vecka. Ändå skulle man vilja att det gick lite snabbare ibland...

Inga kommentarer: