25 oktober 2011

Det bor ett spöke i bastun, och det säger inte ens bu

För flera flera år sen bodde det en gammal gubbe på tomten vårt hus står på nu. Jag tror helt seriöst att han spökar här lite då och då. Man ska vara försiktigt när man går på kisspaus i vårt badrum, för då kan man få ett paket bindor i huvudet. Till exempel. Det har hänt mig.

Och ikväll när jag var en sväng in till bastun så kom det en väldigt iskallt vinddrag längs fötterna. Jag kollade ner och tänkte ''Spöke. Jaha. Nu är han i bastun också.''

Så jag sa det till mamma sen också. Det visade sig att golvventilen var uppe. Så mycket var det med det spöket. Han kanske inte var på G ikväll, men man ska inte vända ryggen till för då är han där och busar. Eller skräms.

Och nej. Bastun var inte på. Det var inte därför jag var dit.

Inga kommentarer: