25 oktober 2011

She wanted more from life than he could give

Det där med att ha lite ström i mobilen, somna med musiken på, vakna och märka att mobilen dött...Det var inte en så smart idé. Alarmet. Det liksom var inget alarm imorrse så jag vaknade rysligt mycket senare än jag brukar göra vanligtvis. Okej, en timme senare, men det kändes som om klockan var rysligt mycket.

Tror jag ska försöka att inte göra samma tabbe igen. Speciellt inte sen när ledigheten är slut. Känns ju kanske lite sådär att försova sig när man bor två..kanske fem meter från jobbet?
 Fast en gång har jag försovit mig lite. Så pass att jag vaknade en kvart före jag skulle vara på jobb, så jag störtade ur sängen, slängde i mig frukost, klädde på mig, gjorde en snabb kisspaus och sen var det bara att sticka iväg på jobb. Det värsta var ju det att jag hade en 13 timmars dag framför mig, så hur tror ni att jag mådde resten av dagen? Just det. Illamående efter att ha ätit frukosten alldeles för snabbt. Det försvann givetvis efter en stund. Illamåendet alltså. Eller ja, frukosten försvann väl också. Ner i magen eller så. Fick också huvudvärk. Som höll i sig hela dagen. Inte. Kul.

Så jag tänker definitivt aldrig mer somna med musik på när den där batteriikonen på mobilen lyser orange istället för grön. Det var ett varningstecken det redan. Men har man varit uppe 17 timmar och går och lägger sig först 00:30 så kan man inte förvänta sig så mycket av mig. Inte för att man ska ha så stora förhoppningar annars heller eller så, men i alla fall... ;)

Inga kommentarer: