12 oktober 2011

Onsdag igen

Visste nästan precis hur jag skulle börja det här inlägget och hur det skulle formuleras. Men när jag skrev rubriken så slog en av mina ljusare stunder till. Jag kom nämligen på att jag skulle gå tillbaka lite i bloggarkivet. Precis en vecka tillbaka för att se vad jag sysslade med förra onsdagen. (Nej, jag kommer inte ihåg det. Fast nu känner jag att om jag skulle låta tankarna irra iväg, så skulle hjärnan nog komma på det. Försöker dock med allt våld stoppa den för ärligt talat, rota i arkivet är mycket roligare!)

*Tillbaka* Ja dåså...Arkivet berätta just för mig att jag förra onsdagen läste en bok klart, tänkte på ögonbryn, och skrev en lista över hur man ''vinner mitt hjärta''. Trevlans.
 Antagligen gjorde jag lite grejer till, som jag inte skrev om, men dom komme jag inte ihåg.

Hur som haver, skorna skaver. Den här onsdagen händer det/har hänt...antagligen lite mera än förra. Jag har läst ett maratonkapitel i boken, plockat ögonbrynen(haha! en vecka efter att jag skrivit om att mina ögonbryn är lång ifrån perfekta, så tar jag mig äntligen tid till att plocka dom), varit ut på länk/löpning i skogen, och när jag kom hem lagade jag mumsigt mellanmål -Riskakor med kokt ägg och banan! Nej, jag hade inte ägg och banan på samma. Nog för att jag bara har två hjärnceller, men så mycket vätt har jag att jag kan förstå att banan och ägg tillsammans kanske inte är världens godaste. Eller ja, kanske om man är gravid...

Det är mamma som tipsat mig om att banan på riskaka är supergott, så jag måsta ju testa det nu. Och nu tipsar jag vidare till er! Det var grymt gott! Och så är det ju bra att äta både protein och kolhydrater efter träning, så ägg och banan är prima energipåfyllning!

Meh, nu höll jag ju på att glömma en viktig sak. Jag har glott tre House M.D. avsnitt idag också. Hur jag har hunnit med det lämnar vi osagt... ;)
Ja och så ska jag ju på jobb om 50 minuter också. Om vi nu ska vara petnoga och nämna allt.

Inga kommentarer: