01 oktober 2011

What can run but never walks

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, men något känns det som om jag måste skriva i alla fall. Bra tidsfördriv, typ. Känns som om man sitter innesluten i sin egen lilla bubbla idag och inte får något gjort. Som i en trans där man bara sitter och stirrar rakt fram, tänker, och ibland inte alls tänker. Utan bara stirrar. Så känns det idag.

Orkar inte ens ta fram kameran och gå ut med uggsen för att få en bra bild på dom som jag kan lägga upp här. Men jag lovar att jag ska försöka ta en bild på dom idag. Det är så fint väder idag så bilderna skulle nog bli eppic.

Sådär, då har jag fördrivit 5 minuter i alla fall. Varför jag vill fördriva tiden? Är det något jag ska göra idag? Nej, faktiskt inte. Men jag vill ändå att tiden ska gå. Och ändå inte. För egentligen borde jag fara och jobba lite ikväll, men får se om jag orkar. Annars tar jag det imorgon på dagen eller kvällen eller något sånt. Eller senare idag? Om jag orkar.

Nej, nu babblar jag bara på om massa saker ingen ens orkar lyssna och läsa om. Ska ta min bok och något att äta och sätta mig ute på trappan och läsa en stund tror jag. Om det går att koncentrera sig vill säga, och man inte blir stirrig och tankarna bara glider iväg...

Inga kommentarer: