17 maj 2011

Ventilering på hög nivå

Ibland förundras jag verkligen över hur barnsliga och grisiga vuxna människor kan vara. Jag vet barn, småbarn, som kan bete sig hundra gånger bättre än så kallade vuxna. Är det inte vår generation och äldre som ska visa barn, lära upp barn och berätta hur man beter sig i olika sammanhang?

Eller vad sägs som kvinnor, kvinnor, som inte fäller ner toalettlocket när dom varit där. Jag menar, rent statistiskt så är det ju männen som brukar göra så. Eller om det ligger papper och pennor på golvet, ja då får det ligga. Va? När man ser att något ramlat på golvet tar man väl upp det?? Eller? Eller?

Så har jag blivit uppfostrad i alla fall. Att plocka upp saker som ramlat på golvet, och att fälla ner toalettlocket när jag varit på toa. Men det kanske bara är min generation som lärt sig det? För sisådär 35-40 år sen lärde man sig tydligen inte det. Före fanns tydligen den uppfostran, med undantag för några år som den hoppade över. Och efter fanns den. Och efter min generation. Och nu. Men inte då, nej inte då.

Inga kommentarer: