16 maj 2011

Sa ni hockey?

Statusuppdateringarna på facebook far fram som skenande tåg. Heja Finland hit, och Kom igen Sverige dit. Jag lyssnade, med ett halvt öra. I början. Även fast hockey är en av favorit ''sporterna'' så tycker jag det är grymt tråkigt att kolla på. På tvn. Verkligheten är en annan sak. Förstår inte hysterin med hockey VM...kanske bara är jag som inte gör det? haha

Vet i alla fall att om jag skulle sätta mig framför tvn helt självmant och titta på en hel, en hel hockeymatch, ja då skulle det isåfall vara när Philadelphia Flyers, Washington Capitals eller Colorado Avalanche spelade mot något annat lag. Då skulle det vara värt att se på. Inte för att jag kan mycket om dom lagen, om spelarna eller om deras framgångar och så, men på något sätt ha de tre lagen blivit favoriter.
Och jag vet inte varför.

Men ni kan ju hojta till när någon av dom spelar, så lovar jag att kolla hela matchen. Från början till slut.
Utan kisspauser eller hämta-dricka-pauser. Cross my heart and swear to die.

Inga kommentarer: