27 maj 2011

Jobb i några timmar

Nu har jag suttit i soffan länge och inte gjort så speciellt mycket. Läst. Lyssnat på musik. Pysslat lite. Läst lite till. Druckit te. Läst ännu mera. Redigerat bilder och läst lite till.

Och nu tittar jag på klockan och ser att den redan är 15:18 och att det är dags att gå och hämta Max från dagis snart. Yep, jag ska jobba några timmar idag. Till drygt 21:00-21:30 blir det idag. Mår dock riktigt illa eftersom jag måste gå till dagiset...

Här om dagen var jag dit, efter stängningsdags, och lämnade en lapp och nyckeln. På lappen skrev jag att hag tänkte sluta eftersom det inte funkade alls. Och jag trodde föreståndaren skulle ringa dagen efter och prata med mig och få mig att må skit. Men det gjorde hon inte. Tror det var i tisdags jag var och lämnade lappen, och idag ännu ha hon inte hört av sig. Fattar ingenting...Så det är därför jag mår illa, för att jag måst gå dit där hon antagligen är. Vet ju inte vad jag ska säga om hon börjar prata med mig! Kommer hon se arg och besviken ut, eller kommer hon le och skoja och låtsas som inget har hänt? Vill inte ens veta det...haha.

Men nu ska jag inte sitta här och tråka ut er mera. Ska gå och ta på mig andra kläder, plocka ner lite saker jag ska ha med mig, och sen gå en sväng via lägenheten innan jag styr kosan mot dagis(spy!)

Snälla snälla håll tummarna med mig att hon slutat jobba för dagen och inte är på dagis mera! Jag håller både tummar och tår. Alla tummar och tår jag har! Eh ja, vi kanske skrivs när jag kommer från jobb! Annars kanske ni hör från mig imorgon innan mamma och jag far till färjan. Så, fierce & love!

Inga kommentarer: