25 maj 2011

9.Your hobbies

 Min största och viktigaste och mest älskade hobby är FOTOGRAFERING. Tror intresset för foto och kameror alltid funnits där. Ända sen det var modernt med kamera som hade film. Ända sen man hörde mammas varnande ord ''Öppna inte filmluckan i ljuset för då blir filmen förstörd och då har vi inte några bilder kvar!''
Men på senare år har intresset blivit större. Jag har blivit mera passionerad över att fotografera, och hitta nya saker att föreviga på bild. Vart jag än far så är kameran med mig. Och när man sitter i bilen och tittar på landskapet som susar förbi när man far någonstans, så tänker alltid fotografen i mig ''Det där skulle vara fint att fota'' och ''Ååh, vad det där skulle vara fint på bild!''. Jag kan helt enkelt inte hjälpa det.
Just nu äger jag en Nikon Coolpix L110 samt en lite vanlig digitalkamera, en Fujifilm finepix f40fd. Fast fujifilmen ligger bara i skrivbordslådan och skräpar. Jag lever bara med min Nikon haha!
Någon gång, när jag samlat ihop tillräckligt med pengar, så ska jag köpa mig en jätte häftig Canon med ungefär tusen objektiv och 5 stativ. Haha, skämt åsido...Någon gång i mitt liv ska jag äga en Canon, det är ett som är säkert! Cross my heart and swear to die, typ ;)

Inga kommentarer: