06 maj 2011

Day 24 – A song that you want to play at your funeral

Satt och funderade på en ledsam låt först. Typ Everything eller The hardest thing med Tyler Ward. Eller varför inte Sunset Dreaming, som jag tidigare beskrivit som en låt som kan beskriva mig. Men, jag tycker att det skulle vara häftigt att ha en fartfylld låt på min begravning. För varför ska begravningar vara ledsamma och smärtfyllda? Jag tycker man, istället för att sörja den bortgångnes liv, ska fira det med pompa och ståt, och komma ihåg alla skratt, alla leende och all kärlek som man kanske delat med den personen. 

Idén kommer lite från filmen P.S. I love you, där det spelar Fairytale of New York på Gerrys begravning. En sån begravning vill jag ha. Lite tårar men massa kärlek, leende och skratt! Och framförallt musik. I live for music! som det står på min facebook :)

Inga kommentarer: