24 maj 2011

Mörka planer/Dangerous Summer

Som i en dröm hörde jag röster nedanför min öppna balkongdörr. Jag var alltför trött för att stiga upp och lyssna noggrannare, men min känsla av obehag växte allt starkare. Orden flöt in i rummet med den lätta bris som fick gardinerna att sakta röra sig.
-Hon måste bort... Vi måste göra oss av med henne... Det finns ingen annan utväg...
 Inte kunde det väl vara mig de talade om? 
Utanför sken solen fortfarande från en molnfri himmel, men jag kände mig plötsligt frusen. Och väldigt rädd!

Den här boken var rankad som en ungdomsbok/rysare. Kan jag tänka mig. Men den var inte ett dugg läskig haha! Det var liksom ingen sån där läskig bok som man rycker till av, blir rädd av, eller till och med ''nervös och hoppig'' av. Såna böcker har jag läst många av förut. Och dom är bra, den här var helt okej.

Men det är ju ett steg närmare mitt mål i alla fall haha. Och som sagt, den var ju inte dålig. Helt och hållet lästålig kan vi kalla den. Kanske lite en sån bok för dom som vill läsa en läskig bok som inte är alltför läskig. Nej förresten, de skulle också bli besvikna av den här boken...haha!

Inga kommentarer: