21 maj 2011

5.Your new years resolution

 Nyårslöften...Jag avger aldrig några såna. Mest för att jag aldrig kan hålla dom ändå haha! Sist jag hade ett nyårslöfte var nog...när jag var 12-13 kanske. Och då hade jag redan brutit det i Januari. Så bra jag var på att hålla löften till mig själv ellerhur?

Nu är jag dock mycket bättre på att hålla löften till mig själv. Det har mycket med min envishet att göra. Har jag lovat mig själv något, ja då blir det så. Ett exempel är när jag i December bestämde mig för att börja träna ordentligt. Nu sitter jag här, 5 månader senare och ha tränat alla dagar sen i december. Och gått ner 8 kg och 12cm i midjan. Det bevisar hur jäkla bra det är att vara envis! haha. Även fast en del tycket det är en börda, och bara jobbigt ;)

Men nu vet ni den saken om mig också. Jag har inte nyårslöften, men andra löften. Löften jag håller stenhårt på. Och det är ganska lätt att fortsätta hålla stenhårt på det här löftet, att börja träna, när man ser vilka resultat det får. Sen spelar matvanorna in mycket också. Nyttig mat och mycket träning har tagit mig dit jag är idag. Såklart.

Inga kommentarer: