24 maj 2011

8.Your biggest fears

  • Trånga utrymmen. Får till exempel panik om jag ligger helt under täcket och någon lägger sig på mig(hänt ett antal gånger med syskonbarnen haha.) Kan också få panik i stora folksamlingar där det lätt blir trångt.
  • Höga höjder. Beror vilka höjder det är. Hopptorn är något jag inte klarar av i alla fall
  • Mörkret. Har varit mörkrädd sen jag var liten. Det har liksom inte försvunnit haha. Har garderobslampan på i mitt rum om jag sover ensam där.
  • Insekter. Klarar inte av insekter av alla dess slag. Långa äckliga och många ben, spröten. Konstiga ljud och flera miljoner ögon. Usch fy och blä vad jag ryser bara nu när jag skrivet det här!
  • Smärta. Har alltid, och kommer antagligen alltid att vara, rädd för smärta och för att något ska göra dödsont. Som att föda barn, ta hål i öronen eller bedövningssprutor vid tandläkarbesök(vilket jag fått ett antal gånger, och det är lika obehagligt varje gång.)
  • Disktrasor. Har svår fobi för slabbiga äckliga disktrasor. Och det spelar definitivt ingen roll om dom är rentvättade ens, dom är fortfarande lika äckliga och slabbiga. Och lukten...den ska vi inte ens tala om haha.

Inga kommentarer: