09 maj 2011

Dagen från början till slut, nästan

Dagen nere vid stugan var helt härlig! Läste lite, åt riskakor med ägg på, solade och fick premiärgäddan på kastspö. Gäddan blir till kattorna eftersom det inte är den godaste fisken som finns.

15:30 skulle jag befinna mig på jobb, och prick den tiden stod jag och granskade alla städredskap i städskåpet. Herregud vad stökigt och skitigt på golvet det var där! Har aldrig sett nått liknande. Fick i alla fall hela dagiset städat på 3½ timme. Det ska ta minst 2 timmar enligt avtalet så ligger ganska bra till haha. Tog ju lite längre också eftersom det var första dagen OCH för att h*n som städat där tidigare var ganska slarvigt. Hon gjorde ett dryga 2½ timmars jobb på en halv timme. Och det såg man på allt damm som samlats bakom dörrarna och på golvlisterna, att hon slarvat alltså. Kommer antagligen gå lite lättare och lite fortare att städa imorgon.

På tal om imorgon så åkte jag på ett extra jobb direkt när jag kom till dagiset idag. Föreståndaren undrade om jag skulle kunna agera dagistant imorgon eftersom de har två dagistanter borta. Jag tackade ja till jobbet så imorgon ska jag infinna mig på dagiset 9:15. Jag skulle inte orka egentligen haha! men det är ju extra pengar. Och det är ju alltid bra. Och så är det ju bara en dag också, sen återgår jag till det ''vanliga jobbet'', alltså städa och sopa och torka och gno!

Inga kommentarer: