01 maj 2011

please Send them your heart, so they’ll know that someone cares

Skulle jag ha grymt mycket pengar skulle jag sätta mig på ett plan till Afrika direkt...För att hjälpa dom, ge dom pengar för att överleva, make a difference liksom...Det har varit som en dröm, långt bak i bakhuvudet, ända sen säsong 9 av Cityakuten då John Carter och Luka Kovac åker till Kongo med ''Läkare utan gränser''. Där och då föddes den, drömmen. Jag vill hjälpa till för jag har en liten aning om hur de har där nere, men kommer man dit är det nog 1000 gånger värre än man tänkt sig. Skulle jag kunna, skulle jag gå med i ''Läkare utan gränser'' på stört, 100% säker på att jag skulle göra det.

Jag har nästan dåligt samvete för att jag kan sitta här, i ett varmt hus med mat, rent vatten och kläder. Till och med dator, kamera, mobil och tillgång till musik 24/7, även fast de sistnämnda sakerna är det sista de drabbade tänker på. Och vill ha.

Jag tror alla kan göra något, även den minska lilla saken, för att hjälpa alla drabbade nere i Afrika. Alla utan mat, kläder, rent vatten och tak över huvudet...Alla med Malaria, alla barn som på grund av att ha blivit undernärda, har fått hjärnskador och måste vid 16 års ålder fortfarande gå i första klass för att de omöjligt kan ''bevara'' saker i hjärnan som de lär sig i skolan. Det är hemskt och man vill bara gråta, för alla de barnen och för att man känner sig så hjälplös här hemma...
JAG SKA HITTA NÅGOT SÄTT ATT HJÄLPA DOM PÅ, ÄVEN OM DET ÄR DET SISTA JAG GÖR!

Inga kommentarer: