16 maj 2011

Jag går och fiskar, och tar en tyst minut åker ut, ut och fiskar

När jag hör ordet fiska, tänker jag på kastspön, abborrar och drag i regnbågens alla färger. Hör jag ordet meta, tänker jag på mask, flöten men framförallt så ser jag framför mig en bild där Ida och jag sitter med munnen full av godisnappar. Stället var knutnäs och Ida, Aina och jag satt och metade abborrar. Medans vi väntade på napp så satt vi och tävlade om men som fick in flest godisnappar i munnen på en gång. Jag tror Ida vann, överlägset haha. Den där bilden har Aina, kanske Ida också, och jag kan se den hur tydligt som helst framför mig. Ida har en röd fleece på sig, jag har en mörkblå vindjacka. Ida har pannluggen uppsatt i tofs för att håret inte skulle blåsa i ögonen medans vi metade. Och eftersom vi hade munnarna fulla med godis, så har vi enormt runda och stora och fina kinder. Bilden är oslagbar.  
A must see haha. Jätte vackert.

Och det jag egentligen villa komma fram till var att mamma och jag ska fara och meta idag haha. Sist så hade vi ingen fiskelycka, men idag kanske? Kanske. Ska i alla fall kila iväg och koka kaffe och ägg nu, så vi har fika när vi sitter där och metar.
Wish me and mommie dearest the best luck!

Inga kommentarer: