15 november 2010

you know what, walking gets too boring when you learn how to fly

Varför finns det alltid så mycket man vill göra precis när man ska lägga sig? Så är det alltid för mig. Under dagen har man ingen lust alls att plocka in kläder i garderoben eller städa men vid läggdags är man på humör för i princip allt. Varför? Man vet att man måste sova men samtidigt kan man göra alla de där sakerna som man annars väljer att lägga längst ner på listan över dagens 'att göra'. Finns mycket som jag skulle kunna göra nu och samtidigt så vill jag lägga mig och sova, drömma lika underbart som inatt. Jag kommer ihåg detaljer från drömmen men det går inte att skriva ner. Det är lixom så osammanhängande det jag kommer ihåg så det går bara inte. Underbar var den i alla fall. Clay Aiken var dock inte med, så som jag önskade igår haha. Han kanske är med ikväll istället? Skulle inte göra mig något i alla fall haha.

Nåja, kanske man skulle försöka sova åtminstone. Så man orkar upp till days imorgon, för det går inte att missa för allt i världen. Speciellt inte när det är så spännande som det är nu. Resten av dagen ska mamma och jag pyssla lite, med julklappar bland annat, och vänta på att de ringer från Ålands persienn och säger att min rullgardin är klar. Jag längtar grymt mycket nu!

Inga kommentarer: