29 november 2010

Dag 03 – Mina föräldrar

Min mamma heter Susann Marieta, kallas dock bara för Sussi. Hon är 55 år, äldst av 6 syskon och städerska på psyk akuten. Hon är bäst på att laga mat och baka! Mammas mat är bästaste maten :) Hon är också grym på att sticka, brodera och allt sånt där. Nästan alla yllesockor jag äger har mamma stickat, resten har mormor haha. Egentligen kan man säga att hälften av allt i klädes väg i garn, så har mamma gjort. Och förra vintern stickade hon ungefär 10 par lovikka vantar.
Hon kan mycket helt enkelt, min mamma :) 


Min pappa heter Kenneth Tage Johannes, är snart 60 år, näst yngst av 8 syskon och jobbar som fastighetsskötare här som vi bor. Så han är alltid i närheten kan man säga. Han tycker mycket om att jaga och sova haha! Jag är seriös, sätter han sig i fåtöljen i vardagsrummet så sover han på två röda. True story. Han är med i ett jaktlag här så det är nästan ute och jagar varje helg, nu senast jagade dom älg. Och bästa maten är älg eller rådjurskött! Smaskens till sista slicken haha. Vad mera kan jag berätta då? Jo, han är också intresserad av fiske och brukar vara ut och fiska med kusin ungefär en gång i året. Och så brukar han sno mina skvaller tidningar, typ Klick och Extra, och läsa dom. Han är allt bra konstig han där haha!

Inga kommentarer: