24 november 2010

Börjar sakta men säkert gå tillbaka till tanken att vi faktiskt hör till Finland och att jag inte på något sätt kan ändra på det

Vart på lite bättre humör efter förra inlägget. Skickade mail till Anttila också och sa att de inte behövde skicka med några batterier, de villa nämligen veta om de skulle göra det. Hoppas kameran kommer komma nu. Skulle helst vilja ha den till lilla jul men det lär ju inte hända. Inte med den här farten i alla fall. Nåja, har jag väntat i snart två veckor så klarar jag mig nog några dagar till. Hoppas jag.

Kvällen har gått i pysslets tecken. Mamma och jag har pysslat lite med barnens julklappar, och så har jag fixat med en annan på samma gång. Det var egentligen mamma som fixade mest på barnens julklappar ikväll. Började ju pyssla idag men efter mycket om och men, sura miner, mörka tankar och svordomar så gav jag upp. Och det var efter det sen som jag fick reda på allt med kameran så vart ju inte på något bättre humör precis. Tur att en del ordna upp sig i alla fall. Det med kameran alltså, julklapparna vet jag inte riktigt hur jag ska fixa just nu, men tror jag ska ta lite hjälp av han där brodern borta i stan. Men det får vänta tills imorgon, lär ju inte ringa nu direkt haha. Hoppas bara han kommer hem i helgen annars vet jag inte hur det ska gå...

Inga kommentarer: