28 november 2010

Lilla jul för hela slanten!

Glad lilla jul på er alla! Även fast det redan har varit lilla jul färdigt och till och med hunnit blivit en annan dag. Har inte alls haft tid för bloggen ikväll, har haft en jättemysig lilla jul med familjen. Den delen som var hemma i alla fall, det vill säga; mamma, pappa och Jocke haha. Hela myspyset började egentligen imorrse för då steg jag upp och såg att mamma lagat tomtegröt :) utan mandel dock. Har strosat runt i pyjamas tröja och leggings hela dagen eftersom jag inte kände för att ha 'riktiga' kläder på mig idag haha. Fast vid middagen sen så tog jag på mig kläder för kändes udda att sitta vid matbordet, på lilla jul, i pyjamas. Idag bestod middagen av Janssons frestelse dagen till ära, en favorit på julbordet!, och lite korv och köttbullar. För mig och Jocke i alla fall, mamma och pappa åt potatis och äckel lutfisk haha. Satt ganska länge vid middagsbordet och pratade minnen, chokladkalendrar, paketkalendrar och julkalendrar. Kalender hit och kalender dit!

Mot kvällskvisten vart det obligatorisk glögg med russin och mandel i vardagsrummet. Jocke och jag började kolla på 'den onda dockan' men hann inte kolla så värst långt innan det vankades 'så mycket bättre', mest på skoj och för att höra på Petter, han är grym! Det blev Iron man sen, en film jag verkligen varit skeptisk till eftersom jag inte gillar action filmer och robotar så mycket. Jag älskade den! Och Robert Downey Jr är lite tusans snygg, så nu har jag laddar ner Iron man 2 så jag kan glo på den. Ettan slutade så knasigt så måste ju kolla tvåan så jag får reda på vad som händer riktigt :) grymt spännande och bra gjorda filmer! Nu är jag förälskad i ännu en film, kanske två snart, och har en till film att lägga till 'bästa filmerna genom tiderna'-listan som jag har gjort på datorn. Den är dock långt ifrån klar, har många att lägga till där ännu. Listan kanske kommer upp här någon vacker dag. Den som lever får se. Den kommer definitivt inte upp nu i alla fall för nu tänker jag lägga mig och kolla på Iron man 2, och smygtitta lite på Robert Downey Jr! Yum-oh!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ettan är bättre än tvåan iaf :P :D

Julia sa...

Jo faktiskt, det var den. även fast tvåan med var bra (: